Slaat de crisis toe? - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu Slaat de crisis toe? - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu

Slaat de crisis toe?

Door: Tobias Kappelle

Blijf op de hoogte en volg Tobias

22 Januari 2014 | Spanje, Valencia

Hola,

Deze week is er niet zo heel veel gebeurd of veranderd. De straat ligt nog steeds helemaal open, er wordt echt met Spaanse effectiviteit aan gewerkt zo blijkt. En er zijn geen nieuwe mensen bijgekomen. In het huis is de situatie ook nog steeds onveranderd. Ik heb de Koreaanse inmiddels al 3 hele keren gezien in anderhalve week. Dat was toen ze om 10 uur s'avonds kwam klagen dat er te veel lawaai gemaakt werd door mij en 2 anderen die hier langskwamen. Zij wilde slapen en vond dat we herrie maakten, wat uiteraard niet zo was. Super gezellig dus hier in huis.

Gelukkig is het op school een stuk beter. Ik heb deze week mijn 2 favoriete leraren, en ook nog eens in de middag les. Een ideale week dus. Daarnaast zijn we vandaag ook nog eens vrij, omdat er weer één of andere feestdag is van de beschermheilige van Valencia. Ze hebben hier volgens mij om de 2 weken wel een feestdag, die iedereen vrij geeft. Klein nadeel is dat dan dus ook alle winkels dicht zijn, wat niet heel handig is als je eten op is.

Omdat we vandaag dus vrij waren konden we gister gemakkelijk nog even een bezoekje aan de bar brengen dachten wij. Dat viel echter flink tegen, want de bar was dicht. Voor de 3e dag op rij!! Ik begin me nu toch ernstig zorgen te maken dat de crisis nu ook mij geraakt heeft waar het het meeste pijn doet. Gelukkig zit er naast de bar ook nog een andere die prima voldoet. Maar het is wel opvallend, dat een bar die vroeger 7 dagen per week open was, opeens veel dicht is.

Tijdens de trainingen is het nog steeds lastig om de oefeningen nou precies te begrijpen. Niet omdat mijn Spaans niet goed genoeg is, maar omdat de trainer alleen maar loopt te mompelen. Ik kan al mijn teamgenoten prima verstaan, maar degene die alles uitlegt dus niet, dat is niet heel handig. Maar goed, meestal begrijpt niemand die uitleg in 1 keer, dus er wordt me niks kwalijk genomen.

Vanavond staat natuurlijk de klassieker op het programma, die gaan we bekijken onder het genot van een frikandelletje speciaal bij de Nederlandse bar. Hopen dat wij de goede resultaten van het weekend een vervolg kunnen geven.

Ik zei al dat er eigenlijk nauwelijks nieuwe mensen komen, maar er gaan wel heel veel mensen weg binnenkort. Binnen nu en anderhalve week gaat bijna iedereen ervan tussen. Hopelijk komt de stroom nieuwe mensen nu wel een beetje op gang dan.

Hasta Luego

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

In dit reisdagboek zal ik wekelijks verslag uitbrengen van gebeurtenissen hier in Valencia.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 10530

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 31 December 2014

Valencia

04 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: