Een Koreaanse deurblokkade - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu Een Koreaanse deurblokkade - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu

Een Koreaanse deurblokkade

Door: Tobias Kappelle

Blijf op de hoogte en volg Tobias

05 Februari 2014 | Spanje, Valencia

Hallo allemaal,

Omdat ik deze week in de ochtend les heb, heb ik een paar leerlingen pas voor het eerst gezien. 1 daarvan was een Duitse jongen, die ook meedoet met voetballen op woensdag. Hij vertelde dat hij bij de Duitse nationale bond tenniste, en daarna naar San Diego is gegaan. Daar speelde hij bij een club en verdiende hij $5000 per maand. KOEKOEK!! 19 jaar en dan gewoon 5000 ballen per maand innen. Nu was hij echter geblesseerd, en de vraag is of hij daar ooit helemaal bovenop komt. Erg zonde voor zijn talent en bankrekening.

Over geld gesproken, zondag ging ik met die Duitse jongen de Superbowl kijken in een café. Ik begrijp niks van die sport, en ik vind er ook niet heel veel aan, maar het spektakel eromheen is altijd leuk om te zien. Bij de Broncos speelt dus een quarterback die volgens bronnen van mij $937 500 per week pakt. Om alles even in perspectief te plaatsen. Vervolgend speelt deze Payton Manning de allerslechtste wedstrijd uit zijn leven en gaat hij kansloos ten onder.

Eigenlijk verheugde ik me nog het meest op de show halverwege de wedstrijd. Daarin zouden de Red Hot Chili Peppers optreden samen met Bruno Mars. Bruno Mars boeit me niet, maar de Chili Peppers, daar kan je me midden in de nacht voor wakker maken. En dat zegt wat bij mij. Helaas zijn ze echter een beetje over de top, want een spectaculair aangekondigd concert bleek uit slechts 1 nummer te bestaan. En dat was ook nog eens bij lange na niet hun beste nummer. Dus dat was naast het ontbreken van spanning in de wedstrijd ook een beetje teleurstellend.

Wat voor iemand anders ook vervelend was, maar voor mij achteraf buitengewoon grappig waren de problemen bij mijn grote Amsterdamse vriendin Janna, die vanavond terug naar Nederland is gegaan.
Zij had nadat ze een tijdje alleen in het appartement gezeten had, was er een nieuwe Koreaanse Roommate gekomen. Deze was echter wat angstig ingesteld, en had een extra knip op de deur gezet. Op zich geen probleem, maar wel als Janna zich nog buiten het appartement bevindt. Zij kon dus niet naar binnen, en wilde nou net het toeval dat ze de volgende ochtend om 6 uur naar Sevilla vertrok voor een weekend. Met andere woorden, grote stres. Ik werd hiervan op de hoogte gebracht toen ik uit de douche kwam, en 2 gemiste oproepen zag van Suzanne, die gelukkig bij Jana was en de kalmte wist te bewaren. Uiteindelijk is er na een uur bonken op de deur, leraren gebeld en uiteindelijk zelfs de politie gebeld die niks kon doen. Toen uiteindelijk deed de boosdoener de deur zelf open, nadat ze al om iemand hadden gevraagd om het slot open te breken. Het excuus was, als ik mij goed herinner dat ze in Korea op een heel andere manier slapen, en dat ze daarom niks gemerkt had. Voor haar maar goed dat Jana nu weg is denk ik.

Iets heel anders, wat ook wel grappig is, is het feit dat Spanjaarden alles, maar dan ook alles vertalen. Elke film heeft een Spaanse naam, maar bijvoorbeeld ook internationale Engelse termen. Ik noem bijvoorbeeld de bij iedereen bekende term ''old school music''. Dat noemen ze hier liever ''Musica de la vieja escuela"'. En een Junk noemen ze liever een Yonkie.
Tot nu toe kon ik het nog tot een zekere hoogte begrijpen, maar laatst werd wat mij betreft de grens overschreden. De leraar vroeg mij naar een zekere Guillermo-Alejandro. Ik had geen idee waar hij het over had, maar dat bleek de Spaanse vertaling te zijn van onze koning Willem-Alexander. Onze Willy_1967 wordt gewoon vertaald hier. Maar goed, hij heeft natuurlijk wel een eigen naam. Hij is tenslotte geen nummer!

Dit weekend komt Cartouche naar Valencia, om een wintertrainingskamp te houden. En wij hebben de twijfelachtige eer om als sparringspartner te mogen fungeren. Desondanks heb ik er wel zin. Cartouche is trouwens niet de enige, we spelen tegen een hele rits Nederlandse teams, La costa Blanca lijkt in trek te zijn bij de Hollanders.

Hasta Luego

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

In dit reisdagboek zal ik wekelijks verslag uitbrengen van gebeurtenissen hier in Valencia.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 10531

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 31 December 2014

Valencia

04 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: