Eat,drink,sleep,repeat - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu Eat,drink,sleep,repeat - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu

Eat,drink,sleep,repeat

Door: Tobias Kappelle

Blijf op de hoogte en volg Tobias

19 Maart 2014 | Spanje, Valencia

Hola Falleros,

Vandaag is de laatste dag van de Fallas, en dat vind ik moet ik zeggen niet heel erg, het is een geweldig feest, maar ik word er na ene tijdje ook een beetje gek van. De hele dag door dat vuurwerk, ik hou van vuurwerk, maar Spanjaarden zijn echt niet goed bij hun appel met vuurwerk in de hand. Daarnaast heb je ook de grote vuurwerken die door de overheid zelf geregeld worden. Elke avond is er een mooi siervuurwerk, maar je hebt ook vuurwerk dat louter uit een soort granaten bestaat. Dat gebeurde zondag opeens in mijn straat, ik zat rustig voetbal te kijken, en er gaat opeens een vuurwerk af voor mijn deur, ik schrok me helemaal dood. En het duurde ook echt een kwartier ofzo, Er vielen serieus dingen om in huis, terwijl ik op 6 hoog woon. Dat is sinds zondag elke dag zo geweest om 14 00 uur, dus het is elke middag wakker worden met de 2e wereldoorlog voor de deur nu.

Daarnaast heb je ook nog de leipstralen met eigen vuurwerk. Gister stonden we op best wel een leuk feest, en alle goede feesten tijdens Fallas zijn buiten, maar er werd steeds vuurwerk in de massa gegooid, wat uiteraard voor grote paniek zorgden, beetje jammer was dat.

De 1e nacht was zaterdag, ik had eerst een wedstrijd met het 1e, die jammerlijk gelijk gespeeld werd tegen een team wat hiervoor nog op een fantastische 0 punten stond, en daarna kon het 2e team kampioen worden als ze zouden winnen, dus ik was niet te beroerd om die met 2 goals ook nog even van dienst te zijn. Zo ben ik, die ik niet moeilijk over. Klein nadeel was dat er iemand even boven op mijn hoofd viel, nadat ie me vakkundig neer had gelegd in de cirkel, uiteindelijk groggy de wedstrijd uitgespeeld. Daarna gingen we naar een feestje met een groot podium, dat was leuk maar niet heel bijzonder.

De dag daarna was dat wel, tijdens Fallas loopt eigenlijk iedereen gewoon over straat tot ze iets leuks zijn. Dat was ook het geval zondag, ik was met een groep aan het lopen, toen we opeens muziek hoorde en in een straat was een feest aan de gang alsof het een discotheek was. Ik was daar met een groep met onder andere een Braziliaan genaamd Fernando, en over stereotypen gesproken, ik heb nog nooit zo'n ladiesman gezien als hij, werkelijk ongelofelijk. Op dat feest was blijkbaar iedereen afgekomen, want ik kwam ook weer mensen uit het hockeyteam tegen, en andere mensen van school. Zo verschuift het epicentrum van de feesten elke dag naar een ander gebied. Dat bleek ook toen we de dag daarna weer daarheen wilden, maar er bijna niemand was, uiteindelijk gingen we naar een ander feestje waar we alle jonge jongens uit mijn hockeyteam tegenkwamen, deze gasten gaan welgeteld 1 keer per jaar uit, en dat is met de Fallas. Dit was wel een heel raar feest trouwens. Ik denk dat we er letterlijk 2 minuten waren of er begon recht voor onze neus een massale vechtpartij. Een gozer zegt 2 keer tegen een ander gast, je bent een lul, gooit zijn biertje in zijn gezicht en toen BAM ging het los. Ik kon Jelmer nog op tijd wegtrekken gelukkig, wat hij op zijn beurt gister bij mij deed toen ik met vuurwerk bekogeld werd. Het zou niet de enige vechtpartij van de avond zijn.

Maandag ben ik overigens wel gewoon naar school gegaan, na minder dan 2 uur slaap, en mensen die mij kennen weten dat ik nogal veel slaap nodig heb juist. Dat werd pijnlijk duidelijk toen ik in de klas fouten maakten alsof ik in nog in A2 zat, mijn brein schakelt zich echt uit als ik niet genoeg slaap. Daarom is het maar goed dat we vandaag vrij hebben. Ik was in de klas samen met een Belgische jongen die met ons meegegaan was de enige die maandag niet helemaal fris in de klas zat, de rest was de avond ervoor gewoon op tijd naar bed gegaan, dat verbaast met eigenlijk ook niet achteraf gezien.

De Fallas zijn heel leuk, maar ook heel apart. Ook iets wat heel frappant is, iedereen neemt zijn kinderen gewoon mee de straat op. Je moet echt uitkijken dat je niet over de buggy's struikelt. Vanavond de laatste avond, vanavond gaat de fik erin, alle grote kunstwerken die gemaakt zijn worden vanavond verbrand. Dan hebben we donderdag om bij te komen van het Eten,drinken,slapen,herhalen ritme van de afgelopen dagen, en dan moeten we vrijdag veel te vroeg op om naar Barcelona te gaan voor het weekend, Het wordt een van de leukste weken in Valencia tot nu toe.

Feliz Fallas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

In dit reisdagboek zal ik wekelijks verslag uitbrengen van gebeurtenissen hier in Valencia.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 10527

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 31 December 2014

Valencia

04 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: