Papa de Tobias - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu Papa de Tobias - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu

Papa de Tobias

Door: Tobias Kappelle

Blijf op de hoogte en volg Tobias

09 April 2014 | Spanje, Valencia

Hola,

Deze week zijn er weer een hoop rare dingen gebeurd op school, ik zit nu in een klas met een jongen die bloedserieus beweerde dat de mensheid van een andere planeet kwam. Daarnaast heb ik nu ook een oma uit België in de klas, Don Quijote is voor alle leeftijden, dus Oma Ellie en Oma Wil, als jullie nog zin hebben in een buitenlands avontuurtje, kom lekker hier Spaans leren. Hartstikke gezellig. Tot slot hebben we ook nog een Chinees meisje, en die wist niet wat het Spaanse woord voor corrupt was, dus zij ging dat opzoeken in haar woordenboek, maar daar bleek het woord niet in voor te komen. We hoeven ons dus allemaal geen zorgen te maken, er is geen corruptie in China, is dat even mooi.We hebben ook een nieuwe Nederlandse man erbij, van rond de 40 denk ik, maar wel een mooie baas. Hij had zelfs drop meegenomen, dan kan je bij mij al niet meer stuk. Dan hebben we natuurlijk ook Suzanne nog, maar die begint met de dag meer op een levensbeschouwelijke idealistische hippie te lijken, daar word ik een beetje moe van.

Waar ik ook heel moe van werd was dat we zondag om 12 30 moesten spelen in Barcelona, en vanwege liquiditeitsproblemen bij de club was het niet mogelijk een hotel te regelen. De current ratio was blijkbaar niet hoog genoeg, en hetzelfde gold voor de quick ratio. (Japie Dogger!!)
Dus wij mochten lekker om 7 uur verzamelen, en naar Barcelona vertrekken. Het ergste van alles nog was dat de wedstrijd compleet zinloos was. Vanwege andere resultaten op zaterdag, konden we de play-offs niet meer ontlopen. Superdag dus.

Financieel gaat het dus niet super met Valencia CH, dus daarom vroeg ik de jongens waarom er dan geen sponsor was. Had ik kunnen weten natuurlijk, niemand is geïnteresseerd om ons te sponsoren. Dus toen vertelde ik dat mijn Papa bij het bedrijf werkt dat Ajax sponsort. Toen vroegen ze of hij dan niet onze sponsor wilde worden. Ze zagen het wel zitten om met ''Papa de Tobias" op de borst te spelen. Dus ik zou zeggen, Pap als je het ziet zitten kunnen we dat regelen.

Om de wedstrijd uiteindelijk niet helemaal zinloos te maken, hoopte ik dat we ten minste nog een resultaat uit het vuur konden slepen, of uit de modder beter gezegd, want het was het smerigste veld dat ik ooit gezien heb. Dat lukte echter ook niet. We kwamen vrij rap 3-0 achter, even leek er nog een comeback in te zitten na 2 rake corners van ons, maar daarna haperde de machine bij onze schutter, en kregen we hem zelf tegen. Daar was echter wel een arbitrale dwaling voor nodig. De heren arbiters waren even de ''Eerste schot niet boven de plank bij een corner regel'' vergeten. Is natuurlijk ook moeilijk om te onthouden.

Het voordeel van zo vroeg spelen was wel dat we ook weer redelijk op tijd terug konden naar Valencia. Om 14 30 stond natuurlijk Vitesse-Ajax op het programma, en dankzij de koning Freddie Pranger kon ik die wedstrijd helemaal zien via Facetime, dat was helemaal top. Vermaak tijdens de reis, en ik hoefde de wedstrijd niet te missen. Uiteindelijk zat zo ongeveer het hele team met me mee te kijken. Eerst leken we traditioneel te gaan verliezen tegen Vitesse, maar dankzij mijn favoriete spits Sigthorsson toch een putje uit het vuur gesleept, waardoor ik lekker heen in weer kon rennen door de bus om dat te vieren. Volgende week gewoon lekker kampioen worden in de eigen ArenA. Dat komt voor mij ook veel beter uit, want de nacompetitie start pas over 2 weken, dus ik ben nu vrij. Een nacompetitie die overigens uit 6 teams bestaat, waarvan er maar 1 in deze klasse blijft. Nogal rigoureus niet?

Zondag was niet de enige dag dat het rennen geblazen was na een voetbalwedstrijd, ook gister moest de nodige energie afgeblazen worden.
Omdat we dus 2 weken geen wedstrijd hadden, vond ik trainen even niet belangrijk genoeg om daarvoor de Champions League te missen, en ik had verwacht mijn teamgenoten ook niet. Dus wij gingen voor de wedstrijd even Tapas eten, terwijl we dus zaten, zegt Sam opeens : Is dat een hockeytas? dus ik kijken, en ik zie een teamgenoot langs lopen, geen probleem, ik deed gewoon mijn shirt over mijn hoofd, en hij heeft me niet gezien volgens mij. 5 minuten later aan de overkant van de straat, loopt een andere teamgenoot, dus dit keer dook ik snel onder de tafel, wat op een vol terras best gek is om te doen. Maar ook hij heeft me niet gezien. Het maakt natuurlijk geen al te beste indruk als zij gaan trainen, en jij zit lekker te kanen.

Het was het uiteindelijk wel waard, want het waren 2 razend spannende wedstrijden. Real was veel spannender dan ik verwacht en gehoopt had, en Chelsea was natuurlijk fantastisch. Heb wel zo ongeveer mijn nek verrekt, omdat ik steeds tussen de 2 televisies in de bar moest schakelen. Toen uiteindelijk in de 85e minuut de beslissende goal viel bij Chelsea, kwam de vreugde, beetje geholpen door de liters bier, er allemaal uit, en was het weer rennen geblazen. Prachtige nacht dus.

Tot slot, volgens mij ben ik deze week ook nog aan een flink pak slaag ontsnapt. Wij zaten op een terras, en er kwam een man langs met een nogal behoorlijke hond. Die hond liep zo ontzettend grappig, dat ik heel erg moest lachen. De eigenaar keek mij vervolgens met een vernietigende blik aan, dus ik ben goed weggekomen denk ik, want hij zag er nogal intimiderend uit. Vandaag in de les moest ik opeens weer aan die hond denken, en moest ik weer lachen. Dat zal nog wel vaker gaan gebeuren.

Saludos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

In dit reisdagboek zal ik wekelijks verslag uitbrengen van gebeurtenissen hier in Valencia.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 10541

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 31 December 2014

Valencia

04 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: