Terug naar huis weggaan. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu Terug naar huis weggaan. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu

Terug naar huis weggaan.

Door: Tobias Kappelle

Blijf op de hoogte en volg Tobias

16 Januari 2014 | Spanje, Valencia

Welkom terug mensen,

1 dagje later dan normaal, maar daar heb ik een excuus voor. Sjoerd mijn oude huisgenoot werkte nu in een hostel, maar dat gaat dicht. Dus hij had onderdak nodig, en dan ben ik de beroerdste niet, wij hadden nog wel ruimte over. Dat moest natuurlijk wel even bekroond worden met een bezoekje aan de bar, en daarom is het er gister bij ingeschoten.

Wat dat betreft is alles weer zoals het was, ik voel me al weer helemaal thuis. Er zijn een paar mensen net als ik teruggekomen na de kerst en de eerste tapas zijn ook alweer gegeten. De nieuwe klas is vooral groot, maar niet heel gezellig voor het grootste deel. Er zijn 2 meisjes in mijn klas waar ik het wel mee kan vinden, dat is natuurlijk Suzanne, waar ik al maanden mee in de klas zit. En een meisje uit Zuid-Afrika, alleen is die wel een veganist. Ik word al moe als ik er aan denk, maar ze probeert me tenminste niet over te halen. Verder hebben we 4 oosterlingen, een een Franse jongen die eruitziet als een kruising tussen een indiaan en en Chinees.

Met de huisgenoten zit het voorlopig ook niet zo mee. Ik heb mijn kamer nog wel helemaal voor mezelf, maar er zitten 2 meisjes in de andere kamers. Een Braziliaanse en een Koreaanse. Uit beide komt niet zo veel zinnigs. De eerste keer dat ik die Koreaanse hoorde praten, vroeg ze moe hoe de wasmachine werkt. Dat is wel het laatste wat ik verwacht had, niet alleen omdat ik dacht dat ze die dingen daar maakten, maar volgens mij zit ze hier ook al minstens een maand. Dus of ze heeft gewoon heel veel kleren, of ze heeft het niet zo op het wassen van kleren. Als dat zo zou zijn, dan is het weer een voordeel dat ze haar kamer niet uitkomt.

Niet alleen het huis is anders, maar ook de straat. Die is helemaal opengebroken om een waterleiding te vervangen ofzo. Niet echt handig, maar ik heb tenminste wel een nieuwe stoepje als ik even geduld heb. En die werkspullen kunnen nog eens goed van pas komen. Ik liep namelijk gister met Sjoerd terug van de bar, en zat een beetje met de sleutels te gooien. Toen gooide ik hem iets te hoog, en bleven ze op de luifel van een winkel liggen, en daar konden wij met geen mogelijkheid bij. We hebben geprobeerd met van alles om ze eraf te krijgen, zelfs met Jenga-blokjes die Sjoerd om een of andere reden bij zich had. Uiteindelijk kwam de oplossing uit onverwachte hoek. Er zat uit een raam aan de andere kant van de straat steeds iemand te roepen naar ons, en wij dachten dat hij vond dat wij te veel herrie maakten ofzo. Dus wij riepen niet echt aardige dingen in het Nederlands terug. Uiteindelijk kwam hij zelfs naar buiten, maar verbaasde hij ons met een geniale oplossing. Dankzij de werkzaamheden stonden er van die dranghekken op straat. Je weet wel, die ook bij Koninginnedag langs de route staan enzo. Hij kwam met het idee om die dingen te kantelen en tegen de muur aan te zetten, om zo een trap te maken. En dat plan werkte feilloos. Volgens mij was hij ook zo stoned als maar kon, dus blijkbaar werkt dat soort spul wel degelijk geestverruimend in een positieve zin.

Ook de eerste training heb ik weer achter dat rug, ik had in NL het voornemen om iedere dag even te gaan hardlopen om de conditie op peil te houden, uiteindelijk ben ik bij 3 keer blijven steken, en dat merkte ik wel. Gelukkig heb ik nog een tijdje voor de competitie weer begint. 1 klein hoogtepuntje was er wel tijdens de training, een trucje waar ik al een tijdje op oefen, lukte eindelijk tijdens een wedstrijdje. Dus dat belooft wat voor de toekomst.

Tot volgende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

In dit reisdagboek zal ik wekelijks verslag uitbrengen van gebeurtenissen hier in Valencia.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 10559

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 31 December 2014

Valencia

04 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: