Ochtendhumeur - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu Ochtendhumeur - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu

Ochtendhumeur

Door: Tobias Kappelle

Blijf op de hoogte en volg Tobias

01 Mei 2014 | Spanje, Valencia

Dag iedereen,

Dit is mijn eerste verslag dat ik vanuit Nederland schrijf. Ik ben alleen voor dit weekend in NL om de prachtige bruiloft van mijn tante bij te wonen, dat wordt vast gezellig. Als ik dan toch hier ben, kan ik net zo goed even gebruik maken van de omstandigheden. Ik ben absoluut bang om naar de kapper te gaan in Spanje, en die angst bleek deze week maar weer eens gegrond. Jelmer was naar de kapper gegaan, en dat leverde een absoluut lachwekkend resultaat op, dus ik doe het liever even hier zo.

Voor alle mensen die zich zorgen maakten over mijn gezondheid, dat gaat weer helemaal goed, alleen nu beginnen Fernando en Sam ziek te worden. Niet mijn schuld. Ziek zijn heeft echter ook zijn voordelen, het is buitengewoon goed voor je portemonnee, al je eetlust verdwijnt, en dus verdwijnt er minder geld, helemaal super.

Helaas ben ik wel net te laat hier voor koningsdag, maar dat werd ook opgelost, er was een heel groot kingsday feest vlak bij mijn huis in Valencia, en dat was een aparte ervaring. Allemaal Hollanders bij elkaar, in het oranje, met Nederlandse muziek. Zelfs Fernando vond het leuk. Over hem gesproken, dat joch heeft zo veel mazzel. Eerst had zijn vader kaarten gekocht voor de finale van de Copa del Rey die Real Madrid won, en nu heeft hij ook nog eens kaarten voor de Champions League finale waar Real La Decima binnen gaat slepen, nadat ze Bayern even duidelijk maakten dat zij bij lange na niet zo groot zijn als Real. Prachtige pot natuurlijk. En nu ons aller Ajax ook eindelijk het kampioenschap bezegelde is dit weer een goed jaar.

Over minder dan een maand heb ik mijn examen waar ik het allemaal voor doe, en dus zijn we begonnen met de voorbereidingscursus, en dat is wel wat intensiever dan normale lessen, maar het is wel leuk om wat verandering mee te maken. Ook altijd leuk, is dat mensen, vooral meisjes, bij dit soort situatie in de stress schieten, en ervan overtuigd zijn dat ze het niet gaan halen. Dat doet me heel erg denken aan de eindexamens op het Maerlant, gelukkig heb ik daar nooit last van.

Waar ik wel last van heb, is dat die eikel van een Sam deze week pas om 15 00 met zijn lessen begint, terwijl ik gewoon om 9 uur op school moet zijn. Jullie weten dat ik niet ochtendmens ben, maar als er iemand naast je lekker ligt te snurken terwijl jij weg moet, dat is nog 10x erger. En als er dan ook nog een emotieloze Zweedse door het huis scharrelt, daar wordt mijn humeur ook niet beter van. Het voordeel is wel dat ik in de middag lekker in de zon kan chillen wanneer hij naar school moet. En dat vertel ik hem dan ook regelmatig.

Ik ben tot zondagochtend in Nederland, als iemand mij zo ongelofelijk gemist heeft dat hij of zij mij wilt zien, iedereen is welkom.

Laatz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

In dit reisdagboek zal ik wekelijks verslag uitbrengen van gebeurtenissen hier in Valencia.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 10553

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 31 December 2014

Valencia

04 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: