Katerhockey - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu Katerhockey - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu

Katerhockey

Door: Tobias Kappelle

Blijf op de hoogte en volg Tobias

20 Februari 2014 | Spanje, Valencia

Hola,

Deze week hebben we op de hockeyclub weer een nieuw woordje geleerd, namelijk ''Superioridad" oftewel Superieur. Dat is onze nieuwe tactiek blijkbaar. Wel een beetje een optimistische tactiek voor een team dat al 3 hele punten heeft behaald, na een half jaar competitie, maar het idee is leuk.

Zaterdag speelden we weer een potje tegen Hollanders, ditmaal van Leonidas. En heel eerlijk, ik voelde me niet bepaald superieur. We hadden vrijdag een feestje gehad, en dat was een beetje te lang doorgegaan voor iemand die de dag daarna een wedstrijd had. Het kwam erop neer dat ik om 7 30 thuis kwam, en om 11 uur ging de wekker weer. Begrijpelijk dus dat ik niet mijn allerbeste wedstrijd speelde. Het nobele streven om niet uit te gaan voor wedstrijden heb ik inmiddels al heel lang achter me gelaten.

Voordeeltje wel was dat het weer heel erg chill was, lekker in de zon hockeyen dus. Zondag hadden we dan echter weer een regendag. Het weer is hier nu net zo veranderlijk als de standpunten van de PVDA, dus je moet elke ochtend maar zien wat het wordt. Gister was dan wel zo'n mooie dag, en dus konden we voor het eerst in lange tijd weer naar het strand. De zee durfde ik alleen nog niet aan. Nadeel dan weer is dat je na zo'n avond meestal juist behoefte aan water, en met dit weer verspilde je juist water.

Op school zit ik nu in een kleinere klas, maar ik vind hem wel leuker. Alle saaie mensen zijn naar een andere klas overgestapt, waardoor ik het een leukere klas vindt. Ook de Chinese met een bril zo groot als België, die niks leuk vond, is inmiddels weg dus.

Suzanne zit uiteraard nog wel in de klas, en die kwam laatst te laat. (Nou is dat op zich niets bijzonders), maar dit keer had ze nog een interessant verhaal ook. De crisis slaat blijkbaar zo hard toe inmiddels, dat de politie alles aangrijpt om geld binnen te harken. Omdat hier de straten voor fietsers levensgevaarlijk zijn, fietst iedereen op de stoep. Dat mocht blijkbaar niet, en dus kreeg ze een boete van 200 piek, en nog een keer 200 piek omdat ze muziek luisterde. Ze is echter niet op haar mondje gevallen, dus daar heeft ze zich vakkundig onderuit geluld. Ik vraag me af of het feit dat ze een blond meisje is er iets mee te maken heeft?

Gelukkig zijn er ook nog optimistische mensen hier, ik kwam laatst een Spaans meisje tegen in een bar, en zij wilde graag naar Nederland toe gaan volgend jaar, om tandheelkunde te gaan studeren. Haar plan is om eerst naar Nederland te gaan, daar 3 maanden Nederlands leren, en dan beginnen aan de studie tandheelkunde, in het Nederlands. Ik vraag me toch af of je na 3 maanden les weet hoe je wortelkanaalbehandeling zegt in onze mooie taal. Succes ermee zou ik zeggen. Ik heb haar uiteraard niet deze ontmoedigende woorden toegesproken, maar juist veel succes gewenst.

Dan tot slot, ik heb de laatste tijd blijkbaar iets met eten laten vallen, want ik blijf maar kostbaar eten verspillen door mijn onhandigheid. Dit kaar had ik alleen eventjes wat yoghurt en Muesli gehaald, en liep ik daarmee dus terug naar huis. En dan komt dat debiele in mij weer boven, ik verveel me, dus ik begin met die bakken yoghurt te spelen en te gooien. Nou, je kon van mijlenver zien dat dit fout zou gaan, en natuurlijk flikkeren die bakken uit mijn handen, en de hele straat zit onder de yoghurt. Nou vindt men dat gelukkig niet zo'n probleem hier, de straten zijn al smerig genoeg. Maar toen ik uit de lift stapte met nog steeds die bakken in mijn hand, liet ik ze weer vallen, waardoor er nu dus een yoghurtspoor naar mijn deur liep. Dit moest ik uiteraard wel opruimen. Ik wordt soms zo moe van mezelf. Mijn prullenbak krijgt de laatste tijd stukken beter te eten dan een hele hoop gezinnen hier in Spanje.

Vanavond ga ik koken voor een paar mensen, een meisje zit in een gastgezin, en het eten daar is niet naar binnen te werken blijkbaar. Dus stemde ze in met mijn ietwat sarcastische voorstel om voor haar te gaan koken. En toen wilden er een paar andere ook wel meekomen, dus dat wordt wat.

Saludos.

  • 21 Februari 2014 - 15:57

    Zohal:

    Hoi Tobias,
    Leuk om je blog te lezen! Ik ben van plan om een taalcursus in valencia te volgen voor 2 maanden (april - juni). Ik vroeg me af of ik in contact met je mag komen om op die manier tips te krijgen voor bijv. accommodatie en over valencia zelf. Ik hoor graag van je, alvast bedankt!
    Gr Zohal

  • 21 Februari 2014 - 16:17

    Tobias Kappelle:

    Ja, natuurlijk kan dat. Je kunt me mailen op tobiaskappelle@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

In dit reisdagboek zal ik wekelijks verslag uitbrengen van gebeurtenissen hier in Valencia.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 10561

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 31 December 2014

Valencia

04 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: