Stereotypes ontmanteld - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu Stereotypes ontmanteld - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu

Stereotypes ontmanteld

Door: Tobias Kappelle

Blijf op de hoogte en volg Tobias

05 Maart 2014 | Spanje, Valencia

Hola todos,

Ik ga er maar een traditie van maken om dit stuk vanaf het balkon te schrijven. Die zit er tenslotte niet voor niets. Het huis begint eindelijk vol te raken. En belangrijker, met aardige mensen. Vorige week was er dus al een Nederlands meisje gekomen, en deze week is er een Zweeds meisje aangekomen. Als ik dat zeg, dan gaan alle mannelijke lezers gelijk rechtop zitten natuurlijk, inclusief de 50+ers. Helaas valt het voor Zweedse begrippen een tikkeltje tegen. Na vorige week het vooroordeel over Engelsen ontkracht te hebben, blijkt nog een stereotype onjuist, arme jongen ben ik.

Op dat balkon van mij is het normaal heerlijk rustig, en hoor je alleen de vogeltjes fluiten, en op het moment dat ik dat zeg beginnen 20 meter onder mij 4 Spaanse kleuters een salvo aan kreten uit te slaan waar een politiepaard voor op de vlucht zou slaan. Inmiddels zijn het er volgens mij over de 10.
Naast deze geluidsoverlast heeft het balkon slechts 1 ander nadeel, het zit ten oosten van mijn kamer, dus de zon verdwijnt langzaam achter het gebouw. Ik heb normaal tot 13 45 om echt in de zon te zitten. Daarna zie je hem langzaam achter het gebouw verdwijnen, en zeg ik met een schelle stem a la Kate Winslet fluister ‘’Come back, come back sun’’ terwijl op de achtergrond zachtjes ‘’My heart will go on’’ klinkt.

Ondertussen verandert er op het hockeyveld niet veel, tot wanhoop van onze Duitse aanwinst. Vorige dinsdag viel tijdens het sproeien het licht uit, omdat er niet genoeg stroom was om beide in werking te stellen. Dat niemand dan bedenkt om het veld iets eerder een sproeibeurt te geven in de uren voor de training als er niemand is, dat zegt alles over Spanje.

Naast hockey is het uiteraard elke maandag ook nog voetballen, en het niveau wordt met de week hoger. Dat bleek wel afgelopen maandag, ik werd namelijk geCillessent. Dan zal 99% denken, Huh wat bedoelt hij, maar misschien dat de scherpe voetbalfans het gelijk snappen. Ik heb hoop dat Frederick Pranger en Maarten de Leeuw en Kappelle vlot van geest zijn. Voor de andere zal ik het uitleggen. We hadden de wedstrijd onder controle, en ik stond op goal. Omdat ik niet zo veel te doen had, stond ik een beetje met mijn handen in mijn zij, een paar meter voor de goal uit te rusten. Toen de tegenpartij echter de uittrap mocht nemen schoot de jongen de bal in 1 keer over mij heen in de goal. En het was nog wel een Duitser, zo voelt vernedering dus. Uiteindelijk wel sportieve revanche genomen op de dader uiteraard.

Morgen komen Carlijn en Florien langs hier aan de mooie Costa Blanca. Ik heb er zin in, al moet ik ze wel waarschuwen voor de Casanova’s hier. Een meisje met lang blond haar is hier nogal een gewild object. Er zullen dus de nodige pogingen gedaan worden om jullie te versieren dames, ik waarschuw je alvast. Al denk ik dat ze bij Florien misschien nogal geïntimideerd worden door haar niet onaanzienlijke lengte, in vergelijking met hun eigen 1.70. Mochten ze te opdringerig worden dames, dan zeg je gewoon : No me tocas hijo di puta, estoy casado. Zoek dat meer even op.

Mijn klasgenoten hebben Carlijn al gezien, al is het maar op foto. We moesten bij een opdracht foto’s meenemen, zodat de rest kon hypothesen kon stellen over wie en wat en waar die foto precies was. Hiervoor heb je een speciale soort vorm van de werkwoorden nodig, ga ik nu niet allemaal uitleggen. Ik was echter vergeten foto’s mee te nemen, en daarom liet ik de profielfoto van Car haar Whatsapp maar zien, waarop zij zeer bevallig op een kameel zit tijdens onze vakantie in Oman. De anderen moesten dus raden, maar dat ging ze niet heel goed af. Eerst dachten ze dat dit mijn moeder moest zijn, en daarna waren ze het erover eens dat het mijn ex-vriendin moest zijn. Vervolgens merkte een Chinees meisje ook nog op dat je in Nederland vast wel kamelen hebt, en dat dit dus gewoon in Nederland moest zijn. Dat je het weet Car. Ik zie jou morgen al, jeeej!!

Voor de andere, Hasta Mayo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

In dit reisdagboek zal ik wekelijks verslag uitbrengen van gebeurtenissen hier in Valencia.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 10558

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 31 December 2014

Valencia

04 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: