Rennen als Bale - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu Rennen als Bale - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Tobias Kappelle - WaarBenJij.nu

Rennen als Bale

Door: Tobias Kappelle

Blijf op de hoogte en volg Tobias

18 April 2014 | Spanje, Valencia

Perdon chicos,

Sorry voor het iets te late verslag, maar ik wilde graag de belevenissen van woensdagavond meenemen in dit verslag. En gister was er geen tijd om te schrijven. Vandaar.

Deze week begon lastig, onze grote vriend Silvio, die mij al sinds september vorig jaar les gaf is met vakantie gegaan, en die is niet meer terug voordat ik weg ben, heel erg jammer. Ze hebben hier een systeem, dat je 12 maanden werkt, en dan 4 maanden vakantie hebt. Best een chille vakantie dacht ik zo. Daarnaast is er zojuist nog iemand weggegaan, maar dat doet me heel wat minder. Er zat een Duitse man van rond de 30 in een van de kamers van dit appartement voor de afgelopen 2 fweken, maar die heb ik echt nauwelijks gezien. Ik denk in totaal letterlijk 1 minuut in het voorbijgaan op de gang. Hij had geen eten in de koelkast, en sliep ook bijna nooit hier. Dus waar hij mee bezig was is me een absoluut raadsel, maar nu is hij dus weer pleite.
Mijn roommate is gelukkig een stuk gezelliger, het enige probleem dat we hebben zijn onze wekkers. We moeten natuurlijk allebei onze voorbereidingen doen in de ochtend, maar omdat we allebei een wekker hebben staan, denken we steeds, die andere wekker hebben we ook nog. Hierdoor blijven we vaak zo’n 3 kwartier snoozen, en dan moeten we opeens opschieten. Niet zo handig.

Dat waren niet de enige onhandigheden deze week, ergens midden deze week hadden we wat gedronken bij de bar, en toen we thuis kwamen hadden we honger. Dus wij een beetje in de koelkast snuffelen. Toen zei ik tegen Sam, ik heb gehoord dat een ei een zodanige structuur heeft, dat als je er met je hele hand omheen gaat en knijpt, hij niet kapot gaat. Dus ik dat proberen, en het lukte nog ook. Echter, toen moest ik van Sam nog net iets harder knijpen, ja en dat ging natuurlijk fout. Er was een ware eiexplosie, waardoor ik een smoelwerk vol eigeel had. Bedankt voor de aanmoedigingen Sam.

Ook in de toekomst zitten nog wat onhandigheden. Het blijkt dat we de dag na mijn examen hier de laatste uitwedstrijd van het seizoen in bloody Malaga moeten spelen. Dan moeten we dus 1 dag van tevoren vertrekken, en dat past dus niet. Ik ben overigens niet de enige met dat probleem, de andere 2 Nederlandse jongens doen hetzelfde examen. Gelukkig had de coach een briljante oplossing. Of we dat examen niet konden verzetten? Dat gaat vast lukken, een internationaal examen, dat overal ter wereld op dezelfde tijd moet beginnen, en dat al jaren gepland staat verzetten omdat 3 Nederlandse jongens een potje moeten hockeyen. Dat levert vast geen probleem op.

Die wedstrijd kan natuurlijk wel beslissend zijn in de degradatiestrijd, en hopelijk nemen we dan een voorbeeld aan het plaatselijke voetbalteam, want die gaan wel heel lekker momenteel. Voor degene die het gemist hebben, Valencia had in Bazel met 3-0 verloren, dus de wedstrijd hier zou een formaliteit moeten zijn. Dat pakte echter anders uit, na 90 minuten stond het ook hier 3-0, waardoor er verlengd moest worden. En in die verlenging maakte Valencia er nog eens 5-0 van. Prachtige prestatie natuurlijk, maar ik had 1 dag eerder nog tegen de jongens uit mijn team gezegd dat het een kansloze exercitie zou gaan worden. Zij hadden er nog wel vertrouwen in, en dat bleek terecht. Ik ben dus een beetje mijn gezag kwijt als het over voetbal gaat nu.

Dat gezag heb ik inmiddels wel weer teruggewonnen na de fantastische overwinning van Real op Barca in de finale van de Copa Del Rey, die hier in Valencia gespeeld werd. Het enige nadeel was, dat mijn appartement werkelijk midden in de buurt van de Barcelona supporters zat. Ik dacht dat de supporters hier wat minder debiel waren dan in Nederland, maar dat bleek een misvatting. De meesten doen inderdaad normaal, en roepen alleen wat onaardige dingen naar de tegenpartij, maar er zitten ook echt lijpstralen bij. Ik liep met Fernando de Braziliaan en Sam over straat, en Fernando en ik hadden ons Real shirt aangetrokken. Niks aan de hand, tot we bij een terras kwamen waar de harde kern zat. We werden opeens bekogeld met bierflesjes, glazen en sinaasappels. Dit was opeens serieuze haat tegen ons, alleen maar omdat we een ander shirt aanhadden. Gelukkig gooide die gasten net zo goed als Messi en Neymar op goal schieten, dus niks aan de hand. Fernando, het mietje, was gelijk al weggerend, maar ik dacht dat de situatie wel meeviel, dus ik liep rustig door. De situatie viel echter niet mee. Pas toen ik zag dat ze met bierglazen aan kwamen rennen, om die over mij heen te gooien dacht ik, dit gaan we niet doen. Dus toen heb ik het maar op een rennen gezet. Ik denk dat ik net zo snel was als Gareth Bale een paar uur later. misschien nog wel ietsje sneller. Enige verschil is dat hij richting dat Barcafans achter het doel rende, en ik liever de andere kant op ging. Achteraf zei Sam dat er 5 meter achter me een gozer met gebalde vuist op mij af kwam lopen, maar die heb ik niet gezien. Toen ik hem gesmeerd was richtten ze zich echter op onze Sam, die gelukkig geen Real shirt aan had. Hij moest toen in zijn 2 weken oude Spaans uit gaan leggen dat hij niet voor Real was. En dat lukte hem gelukkig ook. Eigenlijk is hij ook gewoon Madridista, maar het was verstandig dat even niet te laten merken. Ik heb best wel geluk gehad besefte ik achteraf.

Ze hadden me bij de bar nog gewaarschuwd, dat het beter was om niet hier de wedstrijd te gaan kijken, en al helemaal niet om een Real shirt te dragen, en die waarschuwing bleek behoorlijk waar te zijn. Uiteindelijk hebben we de wedstrijd dus in de Madrid buurt gekeken, en dat was een waanzinnige ervaring. Met meer dan 100 Madridistas tegelijk, in de buitenlucht op 4 schermen kijken hoe Bale in de 85e minuut in een fucking Jachtluipaard veranderde. Daarna zijn we nog even naar het stadion gegaan om een glimp van de spelers op te vangen, zodat onze buurt uitgestorven was toen we terug gingen. Gelukkig maar.

Het is nu paasvakantie, lekker 4 dagen vrij, en het weer heeft zich daar kennelijk aan aangepast.

Ik wens jullie allemaal een zalig paasfeest, of een Feliz Semana Santa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

In dit reisdagboek zal ik wekelijks verslag uitbrengen van gebeurtenissen hier in Valencia.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 10557

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 31 December 2014

Valencia

04 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: